Projekt realizowany był z grupą dzieci i młodzieży w wieku od 4 do 19 lat. Dwudziestu sześciu uczestników z Harmęż, Pław, Rajska, Chełmka oraz Grojca spotykało się na Projekcie ART-e „7 kolorów TĘCZY”. Codziennie towarzyszył im jeden z kolorów tęczy.
Warsztaty odbywały się w Domu Ludowym w Harmężach, ogrodzie Zespołu Szkół i Przedszkoli w Harmężach oraz Domu Ludowym w Pławach. Zajęcia były oparte na bazie warsztatów artystyczno - muzyczno - kulinarnych oraz działań w zakresie Land art-u. Cele projektu dotyczyły szeroko pojętej arteterapii czyli terapii przez sztukę. Wybrane metody terapii miały wzmocnić poczucie własnej wartości uczestników, podnieść poziom samoakceptacji i samooceny oraz rozwijać umiejętność nawiązywania kontaktów społecznych. Wprowadzono także szereg ćwiczeń mających na celu rozwijanie twórczego myślenia, pracy nad koncentracją, bycia otwartym na nowe doświadczenia oraz wykazywania większej samodzielności w planowaniu i wykonywaniu pracy.
Od strony kuchni zostały przygotowane babeczki, ciasto i kanapki. Dzieci i młodzież pod okiem pań z KGW Pławy wykonały babeczki z nadzieniem ,,pomarańczowym”, zajadały się ciastem „Truskawkowy Raj” wg. przepisu pani Kasi, natomiast w kanapkach „z humorem” uczestnikom pomagały panie z KGW Harmęże.
Warsztat muzyczny dotyczył: codziennej rozgrzewki ruchowo - tanecznej uczestników, zabaw z muzykoterapii, utworów relaksacyjnych podczas działań artystycznych oraz ćwiczeń z gitarą. Moduł plastyczny oparty był na wykonaniu szeregu prac związanych z najróżniejszymi technikami, począwszy od zaprojektowania i zrobienia z kolorowej pleksi amuletu dla planety Ziemi poprzez montowanie wiatraczka, wykonanie pracy w kolorach zieleni, zdobieniu pudełek na skarby z wakacji, pisaniu tajemniczych listów, wykonaniu ciekawego prezentu, a skończywszy na ułożeniu Mandali z tęczowych kamieni.
Zakres działań dotyczących Land art-u opierał się na zabawach w słoneczną orkiestrę z baniek mydlanych, ćwiczeniach: „Czereśniowe symbole” , „Dwa cienie”, „Lodowe drzewko”, „Przeplatana tęcza” oraz prezentacjach multimedialnych np. „Land art – sztuka Ziemi” oraz filmikach z sześciu dni projektu.
Wszystkie wykorzystane w trakcie warsztatów metody terapii oraz zróżnicowane ćwiczenia uaktywniające i rozwijające kreatywność i twórcze myślenie wprowadziły elementy humoru i relaksu w trakcie zajęć, co niewątpliwe wpłynęło na ich atrakcyjność, a także przyczyniły się do zaakceptowania przez uczestników wszystkich pomysłów i niestereotypowych rozwiązań artystycznych problemów. Projekt ten, kolejny raz utwierdził nas w przekonaniu, że w młodych ludziach drzemią niesamowite pokłady wyobraźni i fantazji, czego przejawem były m.in. wytwory artystyczne. Uczestnicy projektu wyszli z niego z głowami pełnymi pomysłów na przyszłość.